zaterdag 22 maart 2014

Update: D66 wil coalitie-onderhandelingen onder leiding van D66-informateur

D66 Leusden wil dat een informateur van D66 de mogelijkheden verkent voor een nieuwe college in Leusden.

Na de verkiezingsoverwinning van afgelopen woensdag waarbij D66 de grootste partij van Leusden werd, neemt D66 het initiatief tot onderhandelingen over de vorming van een nieuw meerderheidscollege in Leusden. Zaterdag 22 maart waren de fractievoorzitters van de overige politieke partijen uitgenodigd voor een eerste kennismaking met informateur Willem Jan Stegeman van de democraten. De informateur moet de verschillende mogelijkheden voor collegevorming in kaart brengen en met betrokkenen afspraken maken over de te volgen procedure.

Update: Inmiddels hebben de fractievoorzitters van alle partijen kennis gemaakt met Willem Jan Stegeman en hebben akkoord gegeven voor de te volgen procedure. In de week van 24 maart volgen verkennende gesprekken welke zullen worden afgesloten met een rapportage van een eerste analyse van de informateur op maandag 31 maart 2014 in een openbare vergadering op het gemeentehuis om 20:00.

D66 behaalde op 19 maart 2014 meer dan 25 procent van de stemmen in Leusden en bezet straks 5 zetels in de gemeenteraad. De D66 fractie in Leusden bestaat nu uit fractievoorzitter Roel Madiol, Albert Dragt, John van Halderen, Sylvia den Herder en John Spijkerman.

(foto: Martin Sharrot)